Classactions
Image default
Bedrijven

Beter verkopen door te effectief te luisteren

Kun je beter verkopen als je effectief luistert? Eigenlijk moeten we zeggen: commercieel luisteren. Want dit betekent dat je oprecht naar de de klant luistert en denkt in oplossingen. Niet alleen oplossingen voor jezelf (daadwerkelijk verkopen), maar de klant echt wilt en kunt helpen. Hiervoor heeft Marc van Katwijk twee boeken geschreven die jou kunnen helpen: Commercieel luisteren en Overtuigend luisteren. Deze boeken laten je inzien welke valkuilen bij het luisteren op de loer liggen. En belangrijker nog, hoe kun je deze valkuilen voorkomen waardoor je een gelijkwaardig gesprekspartner wordt. En uiteindelijk ongedwongen leert verkopen.

Word begrepen. En begrijp de ander

Als manager of verkoopprofessional word je soms niet goed begrepen. Dit kan liggen aan wat je vertelt of hoe je het vertelt. Want onbewust geef je signalen af, die door anderen worden opgevangen terwijl je het niet zo bedoelt. Dit resulteert in weerstand bij anderen en dat moet worden opgelost. Maar ook kunnen andere een blokkade opwerpen waardoor communicatie moeilijk wordt.

Met de verkoop- en managementtrainingen van Remarcable leer je middels effectieve communicatie hoe je begrip en duidelijkheid creëert. De communicatietrainingen vinden incompany plaatsen en zijn voor managers en hoger opgeleiden. Bekijk de verkooptrainingen op remarcable trainingen.

Effectieve communicatie & luisteren

Een verkoopgesprek verloopt prettig als je beiden een duidelijke verwachting hebt van de intentie. Jij als verkoper wilt iets bereiken (de klant helpen door jouw dienst of product te verkopen), en de klant wil een oplossing voor zijn of haar probleem. Effectieve communicatie speelt daarin een sleutelrol. Want zonder open en duidelijke communicatie is er ruis dat kan leiden tot contraproductiviteit. Leer gedrag herkennen waardoor je kunt anticiperen op de situatie. 

Met de training effectief leiderschap leer je hoe je jouw teamleden inspireert, motiveert en activeert. Deze training voor leidinggevenden is verdeeld over twee dagen. Tijdens de training leer je alles over beïnvloedings- en gespreksvaardigheden die bij jou passen. Geheel op maat dus. 

Verkooptraining en leren luisteren

Verkopen is een vak. Maar door de jaren heen is dit verkoopvak wel veranderd. Om tegenwoordig je vak goed uit te kunnen voeren, dien je op de hoogte te zijn van psychologische processen. Door aandachtig te luisteren kom je erachter wat de echte wensen zijn. De vraag achter de vraag ontdekken. Met beïnvloedingsvaardigheden en gebruik van de juiste soft skills loopt een verkoopgesprek prettiger en overtuigender. Natuurlijk niet geforceerd, maar op een hele natuurlijk wijze. Je leert omgaan met stugge klanten en hoe je moet onderhandelen. 

Incompany of E-learning

Remarcable trainingen geeft zowel incompany als online trainingen (e-learning). Incompany trainingen zijn volledig afgestemd op de doelen van de organisatie en je volgt de training met jouw collega’s. De training wordt gegegeven op de eigen locatie. E-learning is hetzelfde, maar dan online. Ook is E-learning te volgen middels open inschrijving (individueel). Toch is elke training afgestemd op het individu en vindt er altijd een persoonlijke intake plaats. Kortom, met elke zakelijke training van Remarcable wordt jij als individu getraind op de aspecten die voor jou voor verbetering noodzakelijk zijn.

Over Remarcable

Remarcable trainingen is sinds 2005 opgericht door Marc van Katwijk. Hij wil organisaties laten profiteren van het resultaat van zijn bijzondere trainingswijze: Succesvolle, zelfbewuste en gemotiveerde medewerkers. In de afgelopen jaren heeft hij deze opmerkelijke trainersstijl geleerd aan andere trainers die daarmee hun trainingen naar een nog hoger niveau hebben getild.

 

https://remarcable-trainingen.nl/incompany-sales/

Gerelateerde artikelen

Tips bij een rieten dak

De stichting voor strafrecht en mens

Waarom het noodzakelijk is om website teksten te laten schrijven