Het belang van bereikbaarheid

Als ondernemer weet je vast dat het lastig is altijd bereikbaar te zijn voor klanten. Als ondernemer heb je niet altijd tijd om de telefoon op te nemen en alle vragen van de klanten te beantwoorden. Dit is natuurlijk erg vervelend voor de klanten, maar ook voor je onderneming. De kans is namelijk aanwezig dat je hierdoor klanten misloopt en dat wil je natuurlijk. Toch ben je van mening dat andere dingen belangrijker zijn, dan elke keer de telefoon op te nemen. Het is toch van belang dat de klanten geholpen worden. Een goede oplossing voor dit probleem is het aannemen van een vaste kracht die de telefoonopname op zich neemt. Helaas is hier weinig tot geen budget voor. Het is natuurlijk om als klant je vraag te stellen via de social media accounts, maar je bent ook niet constant bezig met de social media. Je kunt natuurlijk ook niet direct reageren op social media accounts, hetzelfde geld voor het beantwoorden van de telefoon. Dit gaat niet ten goede van de klantvriendelijkheid, als gevolg hierop kunnen klanten naar de concurrent gaan. Daarom is het erg belangrijk als je een kleine onderneming hebt, dat je als bedrijf altijd bereikbaar bent en klanten wanneer het hun uitkomt vragen kunnen stellen.

Een ander goed alternatief is niet zelf je telefoon op te nemen, maar het uit te besteden. Een extern bedrijf neemt als het ware de telefoon voor jou op. De werknemers van een antwoordservice leest zich in over jouw bedrijf, zodat hij of zij op een professionele en gepaste manier vragen van de klanten kan beantwoorden. Het uitbesteden van een antwoordservice is niet duur en bespaart een hoop stress voor jou als ondernemer. Op deze manier kan je andere zaken meer aandacht geven wat de toevoer van nieuwe klanten kan stimuleren.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl