Classactions
Image default
Zakelijk

Vastgoed sector floreert met VoIP telefooncentrale

De term ‘Vastgoed’ is vooral een Vlaamse term, terwijl in Nederland eerder over de onroerend goed sector wordt gesproken. Waar het gaat om communicatie met en naar klanten, aannemers, notarissen, projectontwikkelaars, verhuurders, huurders, kopers en dergelijke is een VoIP centrale de aangewezen manier om efficiënt te kunnen werken. De officiële vakterm voor een volledig geïntegreerde oplossing is Unified Communication System of Solution. Dat klinkt geweldig interessant op feestjes en partijen, maar niemand die echt begrijpt waar het over gaat, tenzij je actief bent in de telecommunicatiebranche. Feitelijk gaat het over een intelligente telefooncentrale die zorg draagt voor de volledige intern- en externe telefonische communicatie en registratie die hier ook bij hoort. Dit is gericht op bedrijven met een of meerdere vestigingen, medewerkers die thuis werken of onderweg, telefonische bereikbaarheid willen bieden ook na de kantooruren en een beter lead-salesverhouding willen hebben. Om een operationeel maar compact salesteam op te zetten is het de VoIP centrale die zorgt voor de volledige afhandeling. Hierdoor behoren alle medewerkers tot het operationele team, ongeacht waar zij zich bevinden: op kantoor, onderweg of bij klanten. Door een automatische onthaalfunctie wordt er geen telefoongesprek gemist. De oproepen worden op een klantvriendelijke wijze gerouteerd naar de juiste vestiging, afdeling of medewerker. Hierdoor bespaart uw klant tijd en u uiteindelijk geld door de geoptimaliseerde werking. Een betere communicatie is de sleutel tot succes. Daardoor worden er ook mobiele telefoontoestellen geïntegreerd waarbij de beller toch maar één nummer hoeft te bellen. Dus een GSM-nummer noteren is niet noodzakelijk, want het telefoonsysteem weet waar de beller zich bevindt. Een medewerker kan ook mobiel bewegen binnen één van de kantoorpanden wat is geconnecteerd in het telefoonnetwerk. Hij of zij kan volledig vrijuit spreken met een DECT telefoon. Dit is een digitaal werkend draadloos toestel wat zeer moeilijk is af te luisteren. Ook de thuiswerkplek wordt onder één en hetzelfde nummer geconnecteerd.

Het moeilijke van het kopen van een telefooncentrale is de hoeveelheid aan mogelijkheden. In de praktijk is het heel moeilijk om appels met appels te vergelijken. Als u spreekt over Dect telefoons, dan is het ene toestel het andere niet. De kwaliteit komt deels ook tot uiting in de kwaliteit van de behuizing, display, grote, batterij, zender, ontvanger, oplaadtijd en dergelijke. Uiteindelijk heeft u te maken met een budget, maar puur kopen op prijs kan op de lange duur zeer nadelig zijn. Een eerlijke en bekwame vakspecialist kan u daarbij helpen. Niet de mannen die het snelle geld willen verdienen, maar mensen die u ook over 10 jaren nog graag te woord staan.

Omdat zij u een degelijkere aanbieding maken, zullen zij in sommige gevallen ook duurder zijn. In de praktijk ondervinden dergelijke eerlijke organisaties problemen met name bij overheidsorganisaties. Deze kopen veelal puur op prijs, achteraf komen de problemen en na de garantieperiode moet u de hoofdprijs betalen. Want elke reparatie kost geld en u heeft geen keuze, dus wordt de korting die men heeft gegeven op de lange termijn dubbel en dik terugverdiend. Een kosteloze tip die ik u mee wil geven is, laat u vooral informeren ‘echte’ deskundigen. Goede raad hoeft niet duur te zijn.

 

http://uwbeste.be