Classactions
Image default
Auto’s en Motoren

Alles over chip-tuning

In de afgelopen tijd is er een heropleving geweest in het belang van het afstemmen van auto’s. Veel mensen zijn nu geïnteresseerd in het afstemmen van hun auto’s omdat ze hun auto’s willen nemen naar een hoger niveau van prestaties. Tuning van je auto kan je auto er verbazingwekkend uitzien en ook tegelijkertijd de prestaties verbeteren.

 

Is echter een chip tuning gevaarlijk? Nou, het korte antwoord is dat JA, Diesel Tune is meestal behoorlijk veilig, hoewel met één voorwaarde. De chip zou geen grote hoeveelheden zwarte rook uit je uitlaat moeten maken. Diesel-chiptuning is echter een vrij eenvoudige procedure, met name in vergelijking met het brandstofverbruik, maar dat betekent niet dat dieselmotoren noodzakelijkerwijs onverwoestbaar zijn.

 

Een ander ding om te onthouden met betrekking tot of u al dan niet veilig bent bij het uitvoeren van chiptuning is timing.

Timing is essentieel als je het meeste uit je motor wilt halen. Een gemeenschappelijke mythe is om te geloven dat meer pksporen de manier is om te gaan, maar dit is gewoon niet waar. Een motor kan bijvoorbeeld 500 pk of meer produceren, maar als de timing door slechts een klein beetje is uitgeschakeld, kan het een extreem luid geluid produceren (en dat is er aangenomen dat er geen andere problemen bestaan met uw auto).

 

Als u zich echter zorgen maakt over de veiligheid, is het absoluut een goed idee om specifieke regels en voorschriften voor auto-afstemmingen te volgen. Er is niets erger dan je tuning gedaan en vervolgens ontdekt dat je een regel hebt gebroken en dat je nu bent verbannen om je auto ooit weer naar de fabrieksinstellingen te zetten. Veiligheid is van het grootste belang, en je wilt geen schade aan je auto doen omdat je wat winsten wilde maken. Er zijn tal van goede afstemmingsgidsen om je te laten zien wat je moet doen en vermijden.

 

Chip-tuning kan worden gedaan met of zonder injectie, maar het is meestal niet. De fiches die aan een auto-motor worden toegevoegd, zijn gemaakt van mechanische componenten. Als u de wijzigingen zelf doet, moet u weten dat er specifieke chips zijn die moeten worden gebruikt. Sommige mensen beweren dat er verschillende soorten mechanische tuning zijn, maar de waarheid is dat er slechts twee belangrijke soorten zijn: droog en nat. Met droge mechanische tuning is de hele auto niet gewijzigd. Natte mechanische tuning heeft twee componenten, een natte plaat en een carter.

 

Voor zover de uitvoering gaat, hangt het heel allemaal af van wat voor soort auto je aftast. Een nitro-methaan-aangedreven auto krijgt bijvoorbeeld betere prestaties uit een droge plaat dan het uit een met carter geoliede auto. U kunt een verscheidenheid aan verschillende chips gebruiken om uw auto aan te passen en deze beter uit te voeren. Chip Tuning is niet zo moeilijk als sommige mensen het misschien laten lijken, zolang je de juiste hulpmiddelen voor de baan hebt.

Heeft u interesse in een chiptuning voor uw auto met behoud van garantie? Klik hier chipperformance.nl