Classactions
Image default
Marketing

SEA versus SEO

In dit artikel gaan we je informatie verschaffen over wat  SEA en SEO is  en wat de voor- en nadelen hiervan zijn

Bij SEA betaald men voor een positie bovenaan google boven alle andere sites. Je kan zelf kiezen bij welke zoektermen deze advertentie tevoorschijn komt.  De  google adwords kosten variëren per  sector en hoe groot de concurrentie in deze sector is. De voordelen van SEA zijn:

–          Van het moment dat u SEA uitvoert komen de resultaten al binnen.

–          U hebt de garantie dat je website op de eerste pagina vanboven terug te vinden is.

–           Je kan zelf kiezen op welke tijdstip van de dag je advertentie zichtbaar is, je kan ook specifieke geografische locaties kiezen waar je wilt dat deze zichtbaar is.

–          SEA werkt ook bij websites die slecht scoren op SEO en slecht vindbaar zijn in de normale zoekresultaten.

–          De advertentie wordt bij verschillende trefwoorden getoond.

–          Met SEA kan je ook zorgen dat je klanten op de juiste landingspagina van je website komen omdat je deze zelf kan kiezen.

Er bestaan ook nadelen van SEA:

–          SEA kan zeer duur zijn als je op een markt zit waart veel concurrentie is voor deze advertenties .

–          De effectiviteit van SEA zal dalen als je  niet over kwaliteitsvolle  landingspagina’s beschikt op jou website.

–          Er is een constante opvolging van SEA nodig.

–          Voor een optimaal resultaat moet SEA gedaan worden door iemand met kennis over AdWords.

SEO zijn alle werkzaamheden die men uitvoert zodat je website zo hoog mogelijk eindigt in de zoekresultaten bij Google op de voor jou relevante zoekwoorden.  Om hier een zo optimaal resultaat te behalen raden we je aan om SEO uitbesteden aan een extern bedrijf met kennis hierover.

De voordelen van SEO zijn:

–          SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website indien deze geoptimaliseerd is.

–          SEO  moet u niet zo zorgvuldig blijven opvolgen  als je SEA

–          Het zorgt voor beduidende toename van verkeer op je website.

–          Veel SEO kansen in markten waar men nog niet veel gebruik maakt van SEO.

De nadelen van SEO zijn:

–          SEO is zeer tijdrovend en kostbaar

–          Is geen zekerheid voor een plaats op de eerste pagina bij Google indien er veel concurrentie is.

http://www.economy.nl