Een selectie boeken over neuromarketing. Wanneer wetenschap verkoop ontmoet

marketing 4th edition

Nieuw wetenschappelijk bewijs over hoe onze hersenen werken, verandert diepgewortelde opvattingen, niet alleen op zeer gespecialiseerde gebieden, maar ook op die waar ieder van ons mee te maken heeft. Door het gebruik van neurowetenschappelijke ontdekkingen zal marketing nooit meer hetzelfde zijn.

Waarom ze lezen? Er zijn twee redenen:

  • Ten eerste promoot u producten en diensten en bent u geïnteresseerd in nieuwe benaderingen die de traditionele perceptie van marketingcampagnes kunnen veranderen.
  • Ten tweede bent u een consument die maar al te vaak iets koopt dat u niet van plan was en wilt weten waarom? U kunt uw gedrag beter begrijpen en uzelf tegen manipulatie beschermen.

“Neuromarketing in actie. Hoe u in het brein van de koper komt, door David Lewis.

Het boek van psycholoog en oprichter van neuromarketing, David Lewis, onderzoekt hoe marketeers de verkoop stimuleren door consumentenemoties te beïnvloeden en te profiteren van menselijke perceptie en psychologie. Ze zal je doen twijfelen of je alle aankopen uit eigen vrije wil doet. Koopt u gewoonlijk meer dan u wilde, dan werd uw keuze hoogstwaarschijnlijk zo subtiel beïnvloed dat u het niet eens opmerkte. Wil je dit vermijden? Let dan eens op enkele van de trucs die David Lewis in zijn boek deelt.

Neuromarketing: emoties visualiseren door Arndt Trindl

Dit korte boek van een van de eerste neuromarketingexperts, Arndt Tryndl, vat de resultaten van het onderzoek op dit gebied samen en beschrijft in het kort 6 retailconcepten voor praktijkmensen.

De belangrijkste stellingen van neuromarketing die belangrijk zijn voor het creëren van winkelconcepten zijn als volgt:

Bestudeer de emotionele structuur van de doelgroep.

Leg niet alleen het product neer, maar maak presentaties met emotionele assortimentverhalen.

Gebruik professioneel ontworpen fotoconcepten om een ​​goed humeur te creëren.

Het algemene ontwerp van de winkel moet één enkele genetische code volgen, aangezien het onbewuste probeert inconsistenties te vermijden en harmonie en duidelijkheid zoekt.

Onthoud dat winkelmedewerkers niet alleen een uitgave zijn.

Het juiste personeel genereert positieve emoties en daarmee de belangrijkste bron van winst. 

‘Onbewuste branding. Gebruikmakend van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van neurowetenschappen in marketing, “door Douglas Van Praet

Douglas Van Praet, een van de pioniers van neuromarketing, legt op basis van wetenschappelijk bewijs uit hoe onbewuste processen ons gedrag bepalen en hoe deze kennis succesvol kan worden toegepast in marktrelaties. Het boek onderzoekt de vragen hoe je het deel van het denken kunt bereiken dat mensen begeleidt en het verandert om aan te zetten tot het kopen van een bepaald merk. En wat moet er gebeuren om deze veranderingen te laten plaatsvinden?

“Als consumenten maken we keuzes zonder te beseffen waarop het is gebaseerd, en als marketeers verkopen en merken we producten zonder te begrijpen hoe we ze op de juiste manier met mensen kunnen verbinden. We spelen allemaal het spel zonder het te weten. Het is tijd om het oude script te verlaten. We moeten de diepten achter ons gedrag ontdekken en ontdekken hoe basisinstincten, gevoelens, innerlijke neigingen en onbewuste gewoonten kunnen worden gebruikt om merken het beste met mensen te verbinden. “

Buyology: een spannende reis naar het brein van de moderne consument, door Martin Lindstrom

Het boek van brandingspecialist Martin Lindstrom is gebaseerd op uitgebreid onderzoek op het gebied van neuromarketing. Ze vertelt wat eigenlijk de aandacht van de koper trekt en laat hem afscheid nemen van het geld. Buyology heeft het over de kracht van merken, adverteren op het onderbewustzijn, hoe religies het winkelgedrag beïnvloeden, de impact van se*uele implicaties in advertenties en meer.

Brain Blowout! Door Martin Lindstrom

Een ander boek van Martin Lindstrom gewijd aan marketingmanipulatie van het bewustzijn en hoe je ertegen kunt beschermen.

“Het doel van dit boek is niet dat u stopt met kopen – ik heb al bewezen dat het bijna onmogelijk is. Het doel is om u op te leiden en u in staat te stellen slimmere, slimmere en beter geïnformeerde beslissingen te nemen over wat u koopt en waarom. “

Wist je dat marketeers hun producten zelfs voor baby’s in de baarmoeder kunnen adverteren? Weet je hoe de marketingcampagne van een populair wodkamerk de manier waarop alcohol wordt geconsumeerd in het hele land heeft veranderd? Weet u hoe winkelketens paniek en angst voor epidemieën en rampen aanwakkeren om hiervan te profiteren? Wist je dat verslaving aan mobiele telefoons sterker is dan verslaving aan alcohol en dru*s? Dit en nog veel meer kunt u lezen in het boek “Brain Removal”.

“Neuromarketing. Hoe het onderbewustzijn van de consument te beïnvloeden, “door Roger Dooley

In dit boek legt marketeer Roger Dooley uit hoe neurowetenschappelijk en gedragsonderzoek kan worden aangepast aan marketingdoelen en hoe patronen in aankoopbeslissingen kunnen worden begrepen. Neuromarketing bestudeert de reactie van de hersenen op verschillende marketingprikkels, zowel informatief als sensorisch, om te begrijpen waar klanten op reageren en waarom ze bepaalde beslissingen nemen. Het boek bevat korte en eenvoudige conclusies, waarin basisstrategieën worden voorgesteld voor het werken met klanten bij persoonlijke en online verkoop, het gebruik van gedrukte advertenties en andere marketingtools.

“Hackingmarketing. The Science of Why We Buy, “door Phil Barden

In zijn boek promoot de succesvolle marketeer Phil Barden actief de wetenschappelijke benadering van marketing. De auteur is er zeker van dat u, om met succes goederen en diensten te promoten, allereerst de psychologie van klantgedrag moet kennen. Zijn aanpak is gebaseerd op duidelijke wetenschappelijke gegevens en psychologisch onderzoek dat de wetten van het menselijk gedrag tijdens een aankoop verklaart. Dit wetenschappelijke concept daagt veel van de basisprincipes van traditionele marketing uit, maar de resultaten zijn uitstekend.

Het boek bevat antwoorden op de volgende vragen:

  • Hoe schrijf je de prijs in het restaurantmenu zodat bezoekers meer bestellen?
  • Welke kleur op de verpakking van het product geeft onbewust aan dat het product caloriearm is?
  • Hoe lang moet een commercial zijn om te kunnen werken?
  • Wat is framing-effect en hoe veranderen verschillende achtergronden de perceptie van een merk?
  • Wat moet de verpakking zijn om het pleziercentrum in de hersenen te beïnvloeden? 

We raden ook aan om 3 boeken te lezen die, hoewel ze niet direct verband houden met neuromarketing, veel onderwerpen behandelen die ermee in overeenstemming zijn.

Denk langzaam … besluit snel, door Daniel Kahneman

Onze acties en daden worden bepaald door onze gedachten. Maar hebben we altijd controle over ons denken? Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman legt uit waarom we soms irrationele dingen doen en hoe we slechte beslissingen nemen. We hebben twee denksystemen. Langzaam denken wordt geactiveerd wanneer we een probleem oplossen of een product in een winkel kiezen. Meestal lijkt het ons dat we deze processen met vertrouwen onder controle hebben, maar laten we niet vergeten dat achter ons bewustzijn, op de achtergrond, constant ‘snel’ denken aan het werk is – automatisch, ogenblikkelijk en onbewust …

‘Voorspelbare irrationaliteit. De verborgen krachten die onze beslissingen bepalen, “door Dan Ariely

Het boek is gewijd aan gedragseconomie – een nieuwe wetenschappelijke richting die patronen vindt in de irrationaliteit van menselijk gedrag. We handelen allemaal op een voorspelbare en irrationele manier, en deze kennis kan ten goede of ten kwade worden gebruikt. Het boek bevat veel interessante voorbeelden en is bedoeld voor een breed publiek van lezers.

…..en «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing partners

https://marketingbook.shop/